Saiz bra.....


Jom blaja pasal saiz bra…nti sng nk belikan utk wife or gf korng…aq pon xtau sgt sbnr nye,copy paste je ni..pastu edit2 ckit….hehe

Mimpi apa yang buat saya minat nak tulis artikel pendidikan ini ? Ya.... ini adalah PENDIDIKAN, bukan artikel berbaur lucah. Sebab lelaki ni, diorang cuma tahu Besar atau kecil jer , jet boleh landing atau terbabas ... tapi bila masuk bab saiz dan jenis bra ...... semua macam orang bodoh ! Paling orang lelaki ingat cuma satu saiz- 34G. Kenapa, saya tak tahu !

Sebab itu orang lelaki payah nak faham kenapa orang perempuan menghabiskan masa yang banyak kalau nak beli bra. Diorang TIDAK AKAN SEKALI_KALI pesan pada lelaki minta tolong belikan.

Oya, sebenarnya yang buat saya nak tulis artikel ini adalah selepas saya baca The Star
 - Woman gets rid of big breasts  dimana seorang gadis Singapore berusia 22 tahun, melakukan pembedahan MEMBUANG payu dara / buah dada / kopek / nenen untuk mengurangkan saiz dari G-cup kepada C-Cup.  


Beliau yang hanya seberat 48kg, sentiasa mendapat perhatian yang tidak sepatutnya kerana buah dadanya yang terlalu mendada ( stand out ).

OK, terus terang saya cakap, saya tak tahu nak bayangkan sebesar mana G-cup atau C-cup. Jadi saya cek
wikipedia dan dapat jadual ini -

saiz mangkuk = lilitan buah dada  lilitan di bawah buah dada
Kod
AA
A
B
C
D
E
F
G
Saiz mangkuk [cm]
10–12
12–14
14–16
16–18
18–20
20–22
22–24
24–26

Contoh: Seseorang dengan lilitan bawah 89 cm dan lilitan dada 104 cm mempunyai saiz mangkuk 15 cm (= 104 cm – 89 cm) atau "B". Lilitan bawahnya dijadikan darapan 5 cm yang terdekat ialah 90 cm. Oleh itu, saiz colinya ialah 90B.


Faham ? Haraaaaam .....  buat pening kepala adalah ! Tapi kalau bab tengok model memperagakan coli, semua akan buat2 faham hehehehe ...

Untuk kaum wanita, untuk mengenal pasti saiz bra yang sesuai untuk anda -
 KLiK



Last kopek , entah apa saya tulis ntah ! Rasanya gambar ilustrasi kartun ini lebih menggambarkan pemahaman seorang lelaki terhadap apa yang dinamakan -  saiz bra  .....